Na pomoč otečenim nogam

<3 Krasno vreme. Sicer povsem neprimerno za sredino julija kot vrhunec poletnih dni, ampak mnogi smo hvaležni zanj. Zakaj? Ker imamo NORMALNE noge.

Kaj to pravzaprav pomeni? Sploh v času poletne vročine, dolgotrajnega sedenja in prekomerne hoje (če naše telo le te ni navajeno), sčasoma namesto nog dobimo napihnjene štručke. Koža postane napeta in dobimo občutek, kot da noge niso naše.

Otekanje oziroma zastajanje tekočine nastane kot posledica neobičajne akumulacije tekočine v posameznih delih telesa, še posebaj v okončinah (gležnji, noge, roke in prstih na rokah), možni pa so tudi na trebuhu ali obrazu. Otekel del je napihnjen, koža je napeta in lahko se sveti. Za otekline (edem) obstaja več vzrokov. Pogosteje se pojavijo pri starejših osebah in pri ženskah kot del predmenstrualnega sindroma ali v nosečnosti. Oteklost nog pa spremlja še občutek, da so težke in utrujene. Znano je tudi, da na zastajanje vode vpliva uživanje prevelikih količin slane hrane. V nekaterih primerih gre lahko za simptome hujših bolezni, na primer srčnih bolezni, bolezni jeter ali ledvic. Kadar otekanje spremljajo zadihanost ali drugi simptomi, obiščite zdravnika, ki bo poiskal vzrok za težave.


Predmenstrualni sindrom

Zastajanje tekočine v trebuhu, gležnjih in prstih je eden od najpogostejših simptomov predmenstrualnega sindroma, ki se običajno pojavi dva tedna pred menstruacijskim ciklusom.

V tem primeru je priporočljivo dobro piti še več tekočine – vode po malem, čez ves dan in poskrbite za gibanje. Priporočljive so tudi banane in rozine, ker vsebujejo veliko kalija, ki pomaga pri zastajanju vode. Dva tedna pred menstruacijo omejite vnos soli. Pri oteklih nogah pomagajo ledeni obkladki; nanje jih položite za pet do deset minut ali pa noge potopite v hladno kopel. Ti nasveti ne veljajo za ljudi, pri katerih so vzroki za otekanje drugje.


Otekanje v nosečnosti

Čas v drugi polovici nosečnosti pogosto spremljajo težave z otekanjem nog in krčne žile, ki nastanejo kot posledica hormonskih sprememb in pritiska ploda na vene v trebuhu. Dolgotrajno stanje ali sedenje s prekrižanimi nogami težavo še okrepi. Pomagajo počitek z dvignjenimi nogami, nošenje elastičnih nogavic in telovadba za noge (kroženje v stopalih in “igranje klavirja” z nožnimi prsti – izmenično miganje z nožnimi prsti). Koristni so  tudi zdravilni pripravki v obliki kreme ali gela, ki so na voljo v specializiranih prodajalnah ter hkratna uporaba kompresijskih nogavic ali elastičnih povojev. Pomembno je, da se nosečnice posvetujejo s svojim ginekologom, saj je otekanje obraza in rok lahko znak zapleta (preeklampsija).


Kronično vensko popuščanje

Med najpogostejšimi obolenji, pri katerih se pojavi oteklina nog, je kronično vensko popuščanje (kronična venska insuficienca). Oteklina nog spada med prve znake kroničnega venskega popuščanja. Simptomi so težke ali utrujene noge, včasih tudi mravljinčenje in krči. Noge bolj zatekajo podnevi, ponoči pa otekline splahnijo. Najbolj izpostavljeni so ljudje, ki opravljajo stoječe ali sedeče delo, oteklina pa je izrazitejša v poletnih mesecih. Otekanje nog se sprva pojavi v okolici gležnjev in se postopoma širi po golenih navzgor. Vzrok za nastanek otekline pri bolnikih s kronično vensko insuficienco je povišan tlak v venah spodnjih okončin, ki okvari žilno steno; posledično pride do izstopanja tekočine v okoliška mehka tkiva.

V tem primeru zdravljenje obsega kompresijsko terapijo. To je treba izvajati s povijanjem nog z elastičnimi povoji oziroma s kompresijskimi elastičnimi nogavicami. Kompresijska terapija opravlja mehanični pritisk na prizadete vene, zato se tekočina iz okoliških tkiv preusmeri v vensko žilje. Zdravniki odsvetujejo sedenje in stanje brez kompresijske terapije in izpostavljanje toploti (sončenje nog, savna, solarij, kopanje v toplicah), priporočajo pa krožne gibe s stopali, stopanje na prste nog in “igranje klavirja” z nožnimi prsti. Poleti si bolniki lahko ob popoldnevih snamejo nogavice in si noge oprhajo s hladno vodo, od konice prstov proti kolenom.


NAVODILA za pomoč pri oteklih nogah, ki niso posledica bolezenskih stanj!

  • Noge v zrak! Med počivanjem, branjem ali gledanjem televizije noge podložite z blazino. Lahko izkoristimo moč gravitacije.
  • Če vam otekajo noge med sedenjem pri delu, jih vsakih nekaj minut dvignite vzporedno s tlemi. Med odmori obvezni sprehodi po pisarni ali po stopnicah. Nekaj minut med kosilom preživite na nogah in telovadite. Pri sedečem delu uporabljajte podložko za stopala, sedenje pa vsaj vsako uro prekinite s krajšo, živahno hojo ali hojo po prstih/petah.
  • Tudi dolgotrajno vožnjo v avtomobilu je koristno prekinjati in se med postanki sprehoditi.
  • Ko ste doma, naj bodo med sedenjem stopala v višini zadnjice. To najlaže dosežete s sedenjem na kavču ali fotelju, ki ima pred seboj taburet. Večkrat na dan si privoščite nekajminuten ležeč počitek, ki je še učinkovitejši, če za uvod noge dvignete in krožite s stopali
  • Kadar se ne morete izogniti dolgotrajnemu stanju ali sedenju, je priporočljiva uporaba kompresijskih povojev.
  • Nikoli ne sedite s prekrižanimi nogami, saj tako omejujete kroženje krvi po venah.
  • Ne nosite tesnih oblačil. Če ste oblečeni v hlače, lahko pride do pritiska na stegna ali pas, kar vpliva na zastajanje tekočine v nogah.
  • Uporabljajte naravna zdravila, ki vsebujejo izvleček semen divjega kostanja ali flavonoide v obliki gela, kreme, kapsul, tinktur ali čajev. Zagotovite si GIBANJE, redno hojo, tek, kolesarjenje ali aerobni ples, ki lahko delajo čudeže 🙂

(vir: Portal Viva, portal za boljše življenje)

Obvezno izpolnite polja označena z *

*

*

Prišlo je do napake. Prosim, poskusite znova.

M o r e   i n f o